Entorn de la Carretera del Bori i Carrer Pare Baldiri
Modificació puntual de planejament
Modificació planejament urbanístic entorn carrers Pare Baldiri i carretera del Bori
08
Novembre 2021
00:00
31
Desembre 2021
00:00
Darrer comentari de
Participants
12
Grups
0
Referència: SB-DEBA-2021-11-55
Versió 33 (de 33) veure altres versions
Tancat
En aquest espai podeu fer els comentaris, propostes i aportacions que cregueu oportuns sobre la proposta de modificació puntual de PGM de l'entorn de la Carretera del Bori i Carrer Pare Baldiri.
Podeu participar en les diferents accions participatives + info
El debat es va tancar el 01/01/2022 08:58 amb aquestes conclusions:
Amb el tancament d'aquest debat finalitza aquesta fase del procés aprticipatiu.
Quan estigui elaborada la proposta tècnica de modificació de planejament es presentarà públicament (fase de retorn).
Es demana respecte per a totes les persones participants.
Llistat d'adhesions
i 3 persones més
(veure més)
(veure menys)
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Tancar el debat
Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?
26 comentaris
Conversa amb Marc
Escullo l'opció 0, és la que menys perjudica els veïns.
Què trist haver de triar la que menys perjudica i no la que més beneficia els veïns. Polítics, preneu nota, alguna cosa no s'està fent bé.
S'HA D'ESCOLLIR L'ALTERNATIVA 0! PEL BÉ DE TOTS ELS VEÏNS I VEÏNES!!
QUE NO US ENGANYIN: La opció 3 de manera encoberta: expropiar cases per edificar pisos. Ja veiem com funcionen els ajuntaments i aquells que tenen interessos en promoteres urbanístiques. Escasseja sòl al BARRI centre-marianao, solució? EXPROPIAR+RECALIFICACIÓ DE "CASC ANTIC PROTEGIT" A "SÒL PER URBANITZAR TANTS PISOS COM ES PUGUI" .
S'HA D'ESCOLLIR L'ALTERNATIVA 0! PEL BÉ DE TOTS ELS VEÏNS I VEÏNES!!
En relació amb els comentaris anteriors, dir que ens trobem en un procés de participació.
En els processos de participació es generen espais de debat, d'aportacions i deliberació, per tal de poder arribar a una proposta final que pugui incorporar les idees sorgides del debat amb la ciutadania.
Així doncs, les alternatives que des de l'Ajuntament es plantegen no són ni definitives, ni tampoc subjecte de votació, sinó que serveixen com a base i idees estratègiques sobre el qual obrir el debat.
D'aquesta manera les alternatives proposades poden canviar i fins i tot pot sortir una proposta diferent fruit del procés de participació.
Conversa amb Carles Pato
1.
No hi ha cap necessitat d'obrir el carrer Pare Baldiri fins a Rda. Sant Ramón, ja que quedaria a escassos 50 mts dels carrers Miquel i Abat Escarré. No hi ha cap raó urbanística ni molt menys al·ludir a un suposat "camí històric" del que ningú del poble en te cap record ni serviria per a res, ja que moriria a la Rda. Sant Ramón, sense arribar a creuar-la. El camí que des de sempre havia estat la connexió de la part antiga del poble amb la muntanya de Sant Ramón és l'eix O'Donnell-Lluis Castells-Raurich-Miquel-Bobila i no pas Pare Baldiri, que sempre havia estat una riera. De fet, es proposa crear un carrer que estaria format pel lateral del nº 20 de Ramon Estruch i el lateral del bloc de pisos nº 145 de Rda. Sant Ramón. Estéticament seria horrible i l'únic interès sembla ser proporcionar una entrada als darreres de les cases del carrer Miquel i de retruc, suposso, edificabilitat. Tot plegat un disbarat.
totalment d'acord amb tot el que ha dit
Totalment d'acord.
Totalment d'acord. A més carrer Miquel té continuitat fins el carrer Benviure i puja la muntanya pel carrer Ter. El carrer Abat Escarre igual, creua Benviure i connecta amb carrer dels Canons i també puja cap a la muntanya. Obrir El carrer Pare Baldiri no aniria més enllà de la Ronda Sant Ramon, per sota de Benviure. Obrir aquest carrer sembla que només és per especulació. Aquest pla urbanístic del 2004 és un PELOTAZO URBANISTICO de manual. L'exemple el tenim en les edificacions del 2007 en el jardí de c/Miquel 46 on es van construir 23 habitatges. Això és el que pretenia aquest pla urbanístic? Arrabassar els jardins (zones verdes) per construir pisos amb les emissions de CO2 que suposen aquests habitatges. Construcció especulativa i salvatge feta en ple segle XXI canviant la fesonomia i caràcter del conjunt de carrer Miquel. Apostem pel camí històric O'Donnell-Lluis Castells-Raurich-Miquel-Bobila i no pas Pare Baldiri
2.
Els veïns més propers a la cruïlla de Pare Baldiri- Jaume Canalies no en volem sentir ni parlar de fer una plaça en aquest lloc. Fa molts anys que patim inseguretat, excrements de gossos i aparcament salvatge en aquest indret. A les nits d'estiu aquesta cruïlla es converteix en auditori a l'aire lliure on es consumeixen tota mena de substàncies,amb baralles, actuacions musicals i discussions a ple pulmó fins a altes hores de la matinada. La policia municipal fa el que pot però crear una autèntica plaça en aquest lloc, amb bancs per seure i racons ben còmodes no faria més que incrementar les molèsties que ja patim des de fa tants anys. A més es dona la circumstància que es vol crear una nova plaça a menys de 100 mts. de la ja existent Plaça de l'Assemblea i a tocar del parc de la Muntanyeta.
3.
Penso que el millor és obrir al trànsit aquest carrer i connectar-lo amb Riera Basté, donant una millor sortida als veïns del barri, que ara mateix ens veiem obligats a circular en direcció a l'ambulatori, contribuint al caos habitual de la zona o pujar pel carrer Miquel i tombar a l'esquerra a Ramón Estruch si volen sortir de Sant Boi per Ronda Sant Ramón.
Crec que en un barri tan dens com el Barri Marianao qualsevol nou passeig ha de ser benvingut. Crec que podria ser molt agradable tenir una via alternativa a les que ja existeixen però en aquest cas només peatonal que unís la Ronda St Ramón amb El mercat de la Muntanyeta. Actualment és un espai que els vianants utilitzem però que el protagonisme principal se l'emporten els cotxes aparcats i crec que això hauria de ser just al contrari, el protagonisme hauria de ser dels vianants. Amb un nou pavimentat i una bona il·luminació passaria a ser un carrer molt més agradable pels vianants.
Conversa amb Roberto V.J.
Les ciutats cada vegada avancen més cap a espais públics que siguin amables per a les persones i on hi hagi menys cotxes ocupant els carrers. En aquest sentit, crec que la prioritat d'aquest projecte hauria de ser guanyar espai per passejar, per poder seure i gaudir en un entorn tranquil com és l'entorn de Pare Baldiri. La possibilitat d'obrir un carrer a tall de passeig que connecti Riera Basté/Carretera del Bori amb la Ronda crec que és una bona idea per guanyar més espai públic i que aquest ajudi a fer que la gent pugui transitar per un espai més agradable que no el típic carrer amb voreres i cotxes aparcats als costats. Per altra banda, crec que és important que el projecte tingui present les característiques històriques d'aquest espai, i per tant tot el que es faci respecti aspectes ja existents (com els molins) i tipologies i traçats similars.
Per desgràcia som molts els qui necessitem el cotxe per treballar y no podem pagar ells 80 o 100€ que val llogar un aparcament. L'aparcament del carrer Pare Baldiri a mi em soluciona la vida. No me n'amago ni me n'avergonyeixo. El que proposes és una cosa innecessària, que realment no fa falta, i que a mi em fa la vida impossible.
Totalment d'acord Roberto V.J. , crec que guanyar nous espais de passeig en un barri tan dens i fer-lo més amable als vianants milloraria la qualitat urbana del nostre barri i de sant Boi.
ENS DEIXEN SENSE ON APARCAR
L'aparcament del carrer Pare Baldiri és un servei públic per als veïns del barri. Cal que tota modificació urbanística respecti l'aparcament dels veïns. Som molts els qui necessitem el cotxe per treballar y no podem pagar ells 80 o 100€ que val llogar un aparcament. L'aparcament del carrer Pare Baldiri a mi em soluciona la vida. No me n'amago ni me n'avergonyeixo.
El que proposen és una cosa innecessària, que realment no fa falta, i que a mi em fa la vida impossible.
Crec que el parc de la Muntanyeta hauria de tenir un bon accés des del barri de Marianao.
Actualment s'hi pot accedir per uns caminets enfangats i bruts que molts ciutadans utilitzem per accedir-hi, malgrat el seu estat . Crec que hi ha una claríssima necessitat d'accés al parc de la Muntanyeta des del barri de Marianao. Una possibilitat d'accés i que donaria sentit al carrer peatonal Jaume Canalies seria que aquest acabés en el nou accés al parc de la Muntanyeta. Aquesta, crec que seria una bona manera d'acostar aquest parc central de Sant Boi al nostre barri i una bona manera de donar un final a tot aquest eix/passeig per a vianants.
Conversa amb fmateu
Em sembla molt important augmentar els espais públics d'us peatonal. És suficient passejar qualsevol dia que faci sol per poder veure com els bancs de Riera Basté davant de la Llar Sant Josep, estant molt sovint plens de persones assegudes prenent el sol. Tots els que vivim en aquest barri som conscients de la seva densitat i tots reclamen més espai per poder millorar la nostra qualitat de vida. Ara se'ns presenta una fantàstica oportunitat per millorar el nostre entorn. Seria fantàstic poder començar a crear un carrer peatonal que creues verticalment des de la ronda fins l'estació. tenim la part que va des de la font de la mina a l'estació feta i consolidada ara podem fer un tros més des de la Ronda fins la nova plaça de la Independència, crec que és una oportunitat que no podem deixar passar.
També crec que és bona idea obrir un accés al parc de la Muntanyeta des del barri de Marianao.
Estic d'acord amb tu, que cal augmentar els espais públics de qualitat, mai a costa d'expropiació ni reparcel·lacions d'espais privats. De tota la vida, la connexió Bòbila - estació FFCC ha sigut a través del carrer O'Donell, Lluis Castells, Raurich i Miquel. Es podria acabar de pacificar/fer peatonal el tram comprés entre Miquel i O'Donell, connectant la Plaça Cap de Vila amb la Plaça de la Bòbila. Ens quedaria un passeig, per tot el poble, que ens connectaria des de la Plaça de l'Ajuntament (FFCC i Parc Fluvial) amb la muntanya de Sant Ramon. Aquest és el traçat històric i natural on no cal inventar res nou ni expropiar ni obrir nous carrers. I evidentment, no cal augmentar els indexs d'edificabilitat.
Comentari 1/2:
Jo crec que hi ha diversos punts a millorar a l’entorn d’aquests carrers:
1) Aparcament: L’aparcament comprès entre Pare Baldiri, Carretera del Bori, i Canalias i Amat, s’ha d’acabar. Em sap greu per la gent que el fa servir, però és un descontrol: cada cop que intentes entrar, t’atropellen els cotxes que hi passen, t’atropellen les motos del restaurant xino, i t’atropellen les motos del pizzeria carlos
2) Mercat dels dissabtes: escric des de la ignorància però, algú em pot explicar per que el mercat dels dissabtes no es col·loca a “Pare Baldiri, Carretera del Bori, i Canalias i Amat”? Sóc el primer que s’adona que els dissabtes al matí tallem un eix de trànsit rodat crucial? Si d’aquests carrers s’en fa una zona peatonal digna, s’hi podria col·locar el mercat.
Conversa amb net
Comentari 2/2:
3) Nous carrers i usos i casc antic: Crec que és obligació de l’ajuntament conservar el poc que queda de casc antic (sobretot carrer Raurich 25-27 en amunt, que és conjunt urbà catalogat, i el Carrer Miquel). És important recordar que l’eix principal de comunicació amb el centre han sigut aquests carrers. (Pels més interessats: si us siteu a la cruïlla Raurich-Ctra del Bori, i ajusteu la vista, mirant cap al centre del poble, veureu el final del Carrer Lluís castells).Penso que es podria fer una “Super-Illa peatonal” desde la meitat del Carrer raurich fins al Carrer Miquel amb canalias i amat, tot el carrer Pare Baldiri i el tros entre ctra del bori fins a Raurich
Totalment d'acord.
Totalment d'acord.
Com ja vaig dir. De veritat que és vol aplicar un pla urbanístic ideat el 2004 en plena efervescència immobiliària on l’especulació i l’edificació desbocada estava a l’ordre del dia i ens va conduir a la crisi del 2008? Un pla més proper a la Marbella dels anys 90 de Jesus Gil que a l'agenda 2030 de sostenibilitat? De veritat que no hi ha un pla més innovador, creatiu i alternatiu des de l’ajuntament que no sigui la cultura del totxo que ja ha demostrat fa més d’una dècada que només beneficia a una minoria i que és un pla avocat al fracàs?De veritat que aquest és el model de ciutat que volem? Multiplicant la densitat demogràfica en barris ja prou densificats com Marianao i Casc antic. Multiplicant x 4 el nombre d'edificacions per illes. Si els veins no volen que s'obri el tram de Pare Baldiri fins la Ronda, perquè insisteix l'ajuntament? per futures edificacions? guanyar espai públic expropiant privat? Millor arreglar l'espai públic que ja existeix. No te cap sentit obrir aquest carrer
El document de modificació del planejament vigent elaborat per Jaume Garcia Fiol (arquitecte) i Chiara Prandini (arquitecte col·laborador) presenta 4 opcions. Dos d'elles suposen una modificació del pla vigent i dos no. Des del meu punt de vista, cap de les quatre opcions són vàlides.
Ens troben davant d'un planejament urbanístic vigent però totalment obsolet. Un planejament vigent des del 2004 que al 2021 no ha estat executat, tot i que continuarà vigent fins que no es faci un de nou, està clar que no té cabuda a la nostra societat.
Tal com la llei d'urbanisme recull, els planejaments es poden anul·lar, modificar, innovar. Proposo que es faci una ANUL·LACIÓ del DEL PLA GENERAL METROPOLITÀ A L’ENTORN DE LA CARRETERA DEL BORI I CARRER PARE BALDIRI. Fer una proposta nova, amb les aportacions recollides a les diferents accions participatives dutes a terme, on es reculli el que els veïns demanem. Un nou planejament del s. XXI amb les necessitats actuals, sense especulació urbanística.
Conversa amb Dolors
Proposta:
Crear un nou planejament de millora de l'espai públic i preservació i conservació del patrimoni històric.
No augmentar els indexs d'edificabilitat en aquest entorn (Pare Baldiri, Jaume Canalies, Miquel, Raurich)
No obrir nous carrers.
Conservació de les edificacions existents, en concret, cantonada Miquel amb Ronda Sant Ramon.
Pla de rehabilitació de façanes.
Millora de l'enllumenat públic, les voreres.
Buscar alternatives d'aparcament als cotxes del Carrer Pare Baldiri
Donar una alternativa d'aparcament municipal als vehicles industrials que actualment aparquen al Carrer Pare Baldiri.
Eix peatonal plaça de l'Ajuntament - plaça de la Bòbila a través dels carrers O'Donell, Lluís Castells, Raurich i Miquel.
Totalment d'acord amb aquestes propostes
Carregant els comentaris ...